gbpfunderingar.blogg.se

2014-04-21
09:15:25

Vägning!


 
Inte vägt mig på två veckor för har vart i stugan å där finns ingen våg... Men det går neråt! 4,4 kg på 16 dagar är väl helt okej 😊
För en vecka sen va jag på tremånaders kontroll hos dietisten. Det va en vikarie så hon sa inte så mkt mer än att det verkar ju gå bra, jag är själv medveten om mina problem (äter för fort) så då kan jag rätta till dom lättare. Alla prover bra förutom blodsockret som vanligt rödmarkerade för det är alldeles för lågt.
Så nu hela veckan har jag kämpat med äthastigheten och det går bättre och bättre. 
Druckit alldeles för lite vatten igen, slarvar när man är i stugan å ute med skoter hela tiden. Men nu när man är hemma igen får jag ta mig i kragen. 
Dags för garderobsrensning igen, haha man ser ju inte klok ut i kläderna 😉
Å vars tusan tog mina tissar vägen? Från F till jaaa vad tusan dom där små öronen är nu 😉

Väntar på 70-talet.., på återseende!  

Kommentarer:
2014-04-21 @ 19:08:13
#1: Eva

Grattis till ett fantastiskt resultat. Jäklar vad avis jag blir. Både på viktnedgången under dessa veckor men även på att du snart når 70-talet - det känns ju galet bra. Eller hur? Vad har du satt för mål för din resa?

Svar: Förhoppningen är ju 65 kilo.., då har jag ett BMI på 24,8. Men frågan är ju om man kommer dit...
Ja Hoff vad jag VILL ner på 70!! Hade känts helt fantastiskt...
Men nu har som svullnaden i magen gått ner lite så det känns redan ganska annorlunda och bra.
nomoretjokkis

2014-05-30 @ 14:05:43
#2: Eva

Hur går det för dig? Ingen uppdatering på ett tag och jag är nyfiken... ;)
/Eva

Svar: Jag har gått å blivit kär så bor aldrig hemma så hinner som inte väga mig riktigt... Men sist jag vägde mig förra helgen så vägde jag 79,6 kg...
Det går såååå sakta nu!
Men jag har börjat jobba åxå så är så himla trött å orkar inte träna eller promenera å jaaa kosten är det lite slarv med...
Men jag kämpar på 😊
Hur går det för dig?
Jag ska på återbesök 17 juni redan inte har det då gått sex månader tills dess....
När har du fått ditt? Säkert efter mig fast du är opad före så var det ju sist åxå 😄
14,5 kg kvar typ för mig.... Ojoj....
Men är just nu helt tokig i sött å skit å får ont i magen å så men har svårt å inte ta nåt... Bättring på mig!
Det är ju för att jag missköter kosten å protein å vätskan då slår väl kroppen bakut.
Men tänk att man har lika mkt ångest ännu å funderar om man äter för mkt å jag äter alldeles för fort men jag vet inte kan helt enkelt inte sitta å äta i 20 min så där lite mat... Kan du det?
nomoretjokkis

2014-06-02 @ 18:17:41
#3: Eva

Härligt att det är kärlek som ger dig bloggtorka! ;)
Men du - det går ju neråt i alla fall. Jag tror det kommer gå långsammare ju närmare målet vi kommer. Kämpa på med motionen och försök hålla sockret borta så ska du se att det kommer ticka på.
Mitt återbesök blir i början av augusti - precis som du trodde så blir det efter ditt... Jag ska dock boka tid på vårdcentralen och ta proverna i mitten av juli. Kanske beror det här med när vi får tiderna på att jag gör återbesöket i Piteå de dagar dietisten jobbar där?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: